Årets selger 2023
Å bli utnevnt som årets selger er ikke bare en hyllest for en enestående innsats, men det er også en hyllest til den lidenskapen, ferdighetene og den urokkelige dedikasjonen til vårt felles mål om å tilby kunder førsteklasses produkter og service.
Som en verdifull del av Lumons salgsteam, har Alexander vist seg å være en uunnværlig ressurs, og hans suksesshistorie står igjen som en inspirasjon for oss alle. Vi håper at du blir inspirert av intervjuet vi har hatt med Alexander Bø Bénarroch!
Fortell meg litt om deg selv og din nåværende rolle hos Lumon.
Mitt navn er Alexander, jeg er 36 år, samboer med Martine og snart pappa til en liten jente. Jeg jobber som selger/region manager i Lumon og har ansvaret for et stor distrikt som strekker seg fra Østfold til deler av Follo, Asker, Bærum, Drammen, Hønefoss og Jevnaker.
Hvordan havnet du hos Lumon?
Jeg har nå vært ansatt i Lumon Norge i ganske nøyaktig 3 år. Det hele startet med at jeg jobbet som bilselger og solgte Lumon alle firmabilene de har i dag. Fikk på den måten god kontakt med han som var daglig leder på den tiden og han spurte om jeg ville komme på intervju. Jeg ønsket nye utfordringer og en mindre definert hverdag med fleksibilitet og utesalg, så jeg takket ja til intervjuet og en uke senere signerte jeg kontrakten med Lumon.
Hvordan har du utviklet deg i denne jobben?
I mine tidligere stillinger har jeg i all hovedsak vært vant til åpningstider samt enda mer definerte arbeidsoppgaver. Det var en forholdsvis stor overgang å skulle planlegge sin egen arbeidshverdag, men jeg føler at jeg har kommet langt siden den gang. Jeg har utviklet meg med tanke på effektiv og strukturert planlegging som igjen har gitt utslag i gode resultater og en friere hverdag hvor jeg stort sett får bedre tid til det jeg ønsker å gjøre både på jobb og i livet utenom.
Hva tror du har vært nøkkelen til din suksess som årets selger i Lumon Norge i 2023?
Min måte å selge på er direkte, men samtidig personlig, nær og hyggelig. Selv, er jeg ikke glad i selgere som presser for mye, så min approach er å vinne kundens tillit sånn at de stoler både på meg og produktet når de signerer kjøpekontrakten. Jeg er mer opptatt av relasjonen med kunden enn av selve salget, og de gode tilbakemeldingene jeg har fått fra både kunder og kollegaer det siste året gjenspeiler at dette funker bra for min del.
Hva synes du er det viktigste under en salgsprosess, som du også tror at kundene dine setter ekstra stor pris på hos deg?
I tillegg til tillit og hyggelig stemning føler jeg at det er to andre viktige punkter i salgsprosessen:
1. At vi finner gode løsninger som gir kundene ekstra mye glede av innglassingen vi selger dem.
2. Tilgjengelighet: At kunden vet hva som skal skje etter at de har signert kontrakten, og at de kan kontakte meg med det de måtte lure på både før og etter innglassingen er installert.
Hva er det beste med jobben din?
Det beste med jobben er friheten og fleksibiliteten i hverdagen min, i tillegg til at arbeidsoppgavene er varierte. Visninger, flyers, befaringer, utarbeiding av søknader, møter med styrer, interne møter, planlegging av installasjoner etc. Det beste med Lumon er at jeg er overbevist om at vi har bransjens beste produkt. Det gjør at jeg kan stå inne for både kvalitet, pris og løsninger – og derfor selger Lumon med god samvittighet til kundene våre.
Hva er den mest givende delen av jobben din?
For meg er det mest givende i jobben de gode relasjonene jeg skaper med ulike mennesker. Da tenker jeg både på kunder, kollegaer og samarbeidspartnere.
Vi ønsker å takke Alexander for intervjuet, men også for en fantastisk innsats og lykke til med det kommende året!