Hverdagen til Service/After-Sales manager
Runar Sæther (52), har to barn og bor på Lørenskog jobber og har jobbet innenfor montasje tidligere. Han jobber som service/after-sales manager hos oss i Lumon Norge, og har vært en lojal arbeidstaker som har jobbet her i over 10 år.
Runar startet i Lumon som montør i 2014, og han kom inn i Lumon på en litt artig måte. Han jobbet tidligere i ett firma som reiste rundt i Norge og monterte idrettsutstyr. Tilfeldigvis hørte han en kollega snakke om stillingen som montør i Lumon, og samme dag ringte han til kontaktpersonen i Lumon. Tre intervjuer senere, og vi fikk en ny montør!
Etter mange år som montør innen forskjellige bransjer, og 1,5 år som montør i Lumon mottok Runar spørsmålet om han kunne tenke seg å jobbe i service avdelingen. Lumon Norge skulle utvide seg og en ny avdeling ble laget, og han ble Serviceleder. After-sales manager stillingen tok han på seg 2 år senere, og har siden dette vært vår Service/After-sales manager.
I Runar sin stilling har han mye ansvar, og det er en stor fordel med å være god til å planlegge. Han er god til å planlegge frem i tid, men med service yrket kan man aldri planlegge alt hundre prosent. Ringer noen på morningen eller ut på dagen så er han en som gjerne vil hjelpe enhver person, og hopper i bilen og kommer og hjelper deg. Snakk om service innstilling. Salg av plisségardiner er også noe som går under arbeidshverdagen til Runar.
Det beste med jobben synes han er møtene med alle kundene. Noe av det som gir han størst glede er å kunne vende en ikke så fornøyd kunde, til en takknemlig kunde som fikk den hjelpen som vedkommende trengte. Noe som han også setter stor pris på er det gode arbeidsmiljøet og fine kollegaer.
Favoritt minnet hans i Lumon er når han hadde ett veldig stort salg, men det som topper alt er alle de flotte kundene han møter på. Han sier at alle kundene setter sine spor, og at han trives veldig godt med å tilby den beste servicen!