Hvordan er det å være en Installasjonstekniker hos Lumon?
Jeg heter Ryan, og jeg har vært en del av Lumon Canada-teamet siden 11. november 2021. Her kan du se mine tanker om noen spørsmål om å være Installasjonstekniker hos Lumon, og hvordan det er å starte ut. Forhåpentligvis hjelper det deg med å forstå hvem vi er som et selskap, hva du bør forberede deg på, og inspirerer deg til å bli med i teamet vårt.
Spørsmål | Hva ville vært nyttig å vite før jeg begynte som Installasjonstekniker hos Lumon?
Svar | Jeg tror det største ville vært en større forståelse av produktet vårt. Noen ting er enkle å lære mens man er på jobb, men en bedre forståelse av hvordan produktet vårt kan installeres, enten det er på tiende etasje eller på et bakkenivå, ville vært nyttig.
Spørsmål | Hva kan man forvente at en "dag i livet" vil se ut som?
Svar | Når vi ankommer klokken 07:00, har jobbene våre blitt forhåndslastet av lager- og flåtestøtteteamet, som laster opp alle skidder og bunter på tilhengerne for oss. Deretter, etter at jobben vår er bekreftet, sjekker vi beholdningen i varebilene våre for festemidler og annet utstyr. Hvis vi er i ferd med å gå tom, informerer vi veileder/ledere, og de kan skaffe mer fra lager- og flåtestøtteteamet.
Spørsmål | Hva er den mest givende delen av jobben din?
Svar | Den mest givende delen er å se kundene glade og entusiastiske for produktet vårt på huset deres når det er ferdig, spesielt når det har vært utfordringer som har forsinket prosjekter. Å kunne formidle til kundene at vi er nær og vil gjøre alt for å opprettholde støtten og være det mest ettertraktede produktet er også veldig givende!
Spørsmål | Hvordan har du sett at vår medarbeiderverdiløfte "det beste oppnås ved å lære sammen" er en del av arbeidet ditt?
Svar | Jeg opplever oss som et team der hvis vi støter på utfordringer, hjelper alle til eller kommer med løsninger. Dette gjør at vi kan lære av feil vi har gjort før og holder oss i stadig læring framover, alt som et team.
I min korte tid hos Lumon, har jeg påtatt meg utfordringene med å eie våre lager og flåte, og sørge for at ting går jevnere logistikkmessig for installasjon- og serviceteamet. Jeg har sørget for at flåten vår fungerer på sitt beste. Dette har inkludert å implementere prosedyrer for lageret vårt, finne pålitelige mekanikere, sørge for sikkerheten til produktet vårt til det er klart for installasjon, samt å sørge for at beholdningen opprettholdes for fullstendig nøyaktighet. I tillegg har jeg jobbet med å gjøre hvert arrangement sporbar, og gi datapunkter som kan analyseres hvis det skulle oppstå en hendelse. Dette har gjort data tilgjengelig for våre forretningsenhetledere å spore også. Gjennom all denne erfaringen, i tillegg til min installasjonserfaring, har jeg gradvis beveget meg inn i rollen som Lager- og flåtestøtte, og ser frem til hvor karriereveien min vil føre meg videre.